امروز بعد از تقریبا ۲۰ روز بلاگم را چک کردم دیدم که به دیدگاه‌های بعضی از شما جواب نداده‌ام بنابراین به این دیدگاه‌ها در نوشته‌ای جداگانه پاسخ دادم.

۲۹ دی ۰۱، ۲۲:۴۹ ویرایش حذففائزه در مطلب چه خبر از متمم؟ 

پاسخ معقولانه دادن؟ یک هفته ای که گفتید گذشت؟؟

شما یکی از 200-300 هزار کاربر متمم هستید

زیادی خودتونو جدی نگرفتید؟ که میخواهید در مورد چیزی که بین شما و متمم افتاده حرف بزنید؟ اتفاقی بین شما نیفتاده. متمم طبق سیاست خودش با شما رفتار کرده.

واقع بین باشید!

 پاسخ توسط محمد امین زندی فرد در ۱۳ بهمن ۰۱، ۱۴:۲۷
سلام بر شما
پیشاپیش از شما طلب پوزش می‌کنم. این چند وقته سرم بسیار شلوغ است و از تعداد نوشته‌ها نیز این موضوع مشخص است. نکته بعدی اینکه من می‌خواستم بنویسم اما از آن مطلب کامل و جامع صرف نظر کردم. دلیلش آن است که من کسی نیستم که نمک بخورم و نمک دان بشکنم. به راحتی می‌توانم متصور بشوم که چه کار‌هایی می توانستم انجام دهم از حملات دی‌داس گرفته تا تخریب برند ولی من مطالب خوبی را از متمم یاد‌گرفته‌ام در نظرم درست نیست که متمم را تخریب کنم.
مورد دیگر اینکه من بین کنش و واکنش فاصله انداختم. این یکی از کار‌هایی است که می‌تواند به شما در جهت گرفتن تصمیم منطقی کمک کند. در واقع این روش باعث می‌شود که به واقع بینی نزدیک‌تر شوید.
 
پ.ن: جهت اینکه بدانید چه مقدار واقع بین هستید توصیه می‌کنم سری به مطالب موجود پیرامون ویژگی هیوریستیک مغز و بایاس های ذهنی سری ‌بزنید.
heuristic
bias
Cognitive Distortions
پیگیری این سه عبارت می‌تواند درک خوبی از واقع بینی به شما بدهد.
 
پ.ن۲: در پی آن هستم که کمی بعد به صورت منطقی‌تر در این باره بنویسم.
 
ممنون از پیگیری شما.
 
 
۲۱ دی ۰۱، ۱۳:۰۹ ویرایش حذففائزه زر در مطلب تفکر تحلیلی بر زن زندگی آزادی 

سلام 

 شکل گرفتن خانواده حول محور زن است کاملا برایم قابل درک است ولی مثال درباره نما و ستون به نظرم گویای جایگاه زن و مرد نیست. اگر بخواهیم به ساختمان اعضاء خانواده را تشبیه کنیم هر دو تمام نقش ها را میگیرن ، ستون ، نما ، سقف . زنان بدون مرد ها ستون های قابل اتکایی نیستن. بگذریم .

شعار زن و زندگی و آزادی از نظر من بسیار مترقی است.

علتش چیست

توجه به زن یعنی توجه به خانواده و توجه به حال خوب زن. من برعکس شما برداشتم از این شعار بالا بردن سطح زن از موجودی وابسته به صورت مستقل است که صد در صد تاثیر مثبتی در شکل خانواده نیز دارد. نمیدانم چرا زن مستقل زن بی توجه به خانواده را برای شما تداعی می کند برای من زنی است که آگاهانه به موضوعات توجه می کند . در جامعه ما متاسفانه بخاطر فرهنگ مذهبی و سنتی که داریم روابط سالمی بین زن و مرد نیست البته منظورم از روابط ناسالم برداشتی که شما از آزادی و حقوق 50 میلیون و توقع حقوق بیشتر نیست منظورم توقعاتی است که در قالب وظایف مرد یا زن تعریف شده است .

هیجان انگیز است که شعار استقلال آزادی جمهوری اسلامی تبدیل به شعار زن ، زندگی و آزادی شده است . شعاری که تک تک ما بسیار به آن نیاز داریم.

 پاسخ توسط محمد امین زندی فرد در ۱۳ بهمن ۰۱، ۱۴:۱۸
سلام بر شما
این شعار برای همه جذاب است. چه کسی که به دنبال تعالی زن است و چه کسی که به دنبال سوء استفاده از زن است. مشکل من هم دقیقا همین‌جاست. این شعار بیش از حد انتزاعی است. آیا شما می‌توانید با اطمینان بگویید که کسانی که آزادی زن را طلب می‌کنند منطورشان چیست؟برهنگی یا تعالی؟
نکته بعدی‌ای که باید عرض کنم این است که به نظر من دقیقا جایی که انسان خودش را مستقل می‌بیند بزرگترین و بعضا مهلک‌ترین ضربات را بر بدنه جامعه وارد می‌کند. نمونه‌اش را قطعا دیده‌اید من صرفا به خاطر یادآوری چند مثالی برایتان می‌آورم.
ـفردی کرونا دارد و بدون زدن ماسک وارد جامعه می‌شود. به او می‌گویند که چرا ماسک نمی‌زنی می‌گوید دوست ندارم. من صاحب اختیارم و یک شخص مستقل بنابراین می‌خواهم آنطور که می‌خواهم زندگی کنم.
ـ فردی از طریق دلالی امرار معاش می‌کند. به او می‌گویند که این کارت نادرست است. در مقابل طرف فریاد می‌زند که من آدمم و هر کاری بخواهم می‌کنم.( همه می‌دزدن چرا جلوی بقیه را نمی‌گیری.)
و ...
 
من بر این باورم که ما انسان‌ها موجوداتی مستقل نیستیم. هر عملی که انجام می‌دهیم تاثیری در خارج می‌گذارد. برای درک بهتر این موضوع شما نیاز دارید که با مبانی تفکر سیستمی آشنا شوید تا بتوانید بهتر جمله‌ای که گفته‌ام را درک کنید. برای درک بیشتر می‌توانید به آن داستان معروف نعل یک اسب مراجعه کنید که نشان می‌دهد به خاطر یک میخ و یک کم کاری کشوری سقوط می‌کند. حال بر می‌گردیم و به آن شخص می‌گوییم که درست کار کن. در جواب می‌گوید چرا در کار من دخالت می‌کنید من می‌خواهم هر طور که می‌خواهم کار کنم.
 
راستی من باب این جمله از شما یک رفرنس یا مرجع علمی طلب می‌کنم.
در جامعه ما متاسفانه بخاطر فرهنگ مذهبی و سنتی که داریم روابط سالمی بین زن و مرد نیست
 
پ.ن: از چیز‌هایی که شدیدا از آن بیزارم روی هوا حرف زدن است. با آن در هر جایی هم که باشم برخورد می‌کنم. اگر مرجعی دم دست دارید بفرستید تا این موضوع را به صورت علمی بیشتر بررسی کنیم.