۵ مطلب در مرداد ۱۴۰۱ ثبت شده است

آدرس من

این پست برای کسانی هست که می خواهند در رابطه با من بیشتر بدانند.

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
محمد امین زندی فرد

شرابی به نام آب

روشی وجود دارد که می تواند بهره وری شما را افزایش دهد. سطح انرژیتان را متحول کند. بر روحیاتتان تاثیر بگذارد. مقاومت شما را در برابر گرما افزایش دهد. سموم را از بدنتان خارج کند.احتمال ابتلاء به بعضی از عارضه های مجاری ادراری را در شما کاهش دهد.سطح آرامشتان را ارتقا دهد. شما را در کُما ببرد.باعث کاهش کارکرد مغزتان شود.می تواند مشکلات کلیوی برایتان به همراه داشته باشد و در نهایت شما را خاک کند. در این نوشته می خواهم با مرجع(رفرنس) بررسی کنم که چگونه می توانم از این شراب استفاده بهتری ببریم.

 

هشدار: این نوشته رایگان نیست اما هزینه ای برای شما ندارد.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
محمد امین زندی فرد

دایره های کنترل (2)

بدون مقدمه با توجه به نکاتی که در دایره های کنترل (1) مطرح شد. سوال اینجاست که چگونه می توان با استفاده از این مفهوم، پیشرفت بیشتری را در زندگی تجربه کرد؟

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
محمد امین زندی فرد

هیچ گربه ای برای رضای خدا موش نمی گیره

اگر فکت ها هم در جای نامناسب به کار برده شوند ،ارزش خود را از دست می دهند. جمله ای که به عنوان تیتر به کار برده شده ،یک فکت است و در بین بعضی از ما رایج است که آنرا در روابط انسانیمان استفاده می کنیم.به یاد دارم که زمانی بسته ی اینترنت داده ی بیشتر از نیاز خودم خریده بودم. رو کردم به اطرافیانم و گفتم که می توانید از اینترنت من استفاده کنید. پوزخندی بر لب یکی از آنها آمد و گفت :حتما چیزی در قبالش می خواهی، از اینترنتت استفاده نمی کنم. دقیقا همان مفهوم تیتر این نوشته به من منتقل شد. این جمله کاملا درست است اما کسانی که این جمله را استفاده می کنند باید به چند نکته دقت داشته باشند.

1_انسان، گربه نیست!

وقتی از گربه حرف می زنیم رکن مهمی مثل عقل را کنار گذاشته ایم درحالی که انسان عقل دارد. فکر می کند ،از مدل های خاصی تبعیت می کند. زمره ای از انسان ها هستند که برای رضای خود از گرفتن موش(غذا) صرف نظر می کنند.

2_حساب این دنیا دو دوتا چهار تا نیست. 

من رفتار های موجود را به شکل داد و ستد می بینم. کاری انجام می شود تا چیزی بدست آورده شود.قبل توجه است که همیشه این معامله منطقی و منصفانه نیست. گاهی اوقات بعضی از انسان ها خودکشی می کنند برای آنکه از باری که خودشان برای خودشان درست کرده اند ،خلاص شوند.

گاهی انسان ها زمان خود را به انجام کار های داوطلبانه اختصاص می دهند.

گاهی انسان ها سرمایه ای که به زحمت بدست آورده اند را به راحتی در پی چیز های ساده از دست می دهند.

گاهی اوقات ،به یکدیگر توهین می کنند و یکدیگر را مورد تمسخر قرار می دهند تا شادی مقطعی و زودگذر بدست آورند.

اینها معاملات برابری نیست اما اتفاق می افتند. مادری که برای فرزندش ،ایثار می کند. ممکن است که این معامله هم نابرابر باشد در صورتی که فرزندانش در آینده او را رها کنند.

3_همیشه طرفین معامله واضح نیست.

ما مدل ذهنی متفاوتی نسبت به یکدیگر داریم. کاری که برای من بسیار لذت بخش است ممکن است برای شما تحقیر آمیز باشد یا بالعکس اما نکته ای که اهمیت دارد این است که همیشه ما نمی تواینم کفه های معامله ی دیگران را واضح ببینیم. این احتمال وجود دارد که حدس و گمان هایمان اشتباه باشد.

در مثالی که اول نوشته ام زدم، هدفم این بود که پولی که خرج کرده بودم ،اسراف نشود. هدفم این بود که تا زمانی که من اینترنت اضافی دارم، کسی از اینترنت داده خود استفاده نکند، هدفم این بود که در آن سفر که اینترنت داده بعضی از خط ها خیلی خوب پاسخگو نبود،من بتوانم چاره جویی کنم و حتی اندکی به بقیه کمک کنم.

احتمال می دهم که آن فرد اینگونه فکر کرد که من در ازای این اینترنت، سهمی از شرکتش را می خواهم یا می خواهم او را نمک گیر کنم که در آینده برایم کاری انجام دهد.

با توجه به این تفاسیر ،توصیه من به شما این است که آینده را حاصل احتمالات متفاوت ببینید. اگر احتمال اول، وجود دارد ،در کنارش احتمالی هم وجود دارد که همسو با اهداف آن موقع من باشد. با این تفاسیرشما باید با توجه به شناختی که دارید ، هرچند قلیل، یکی از این احتمالات را برتری بخشید و در نهایت بر پایه آن عمل کنید.

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
محمد امین زندی فرد

چگونه کتاب بخوانیم؟

چگونه کتاب بخوانیم؟

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
محمد امین زندی فرد